Manažerská psychologie a sociologie

Monografie Manažerská psychologie a sociologie autorského kolektivu (převážně pedagogů katedry psychologie a sociologie řízení Vysoké školy ekonomické v Praze) vedeného Evou Bedrnovou, Evou Jarošovou a Ivanem Novým vychází z osvědčené a propracované poznatkové základny shromážděné v dřívější monografii Psychologie a sociologie řízení. Tato opakovaně vydávaná publikace se postupně stala stěžejním učebním textem pro vysokoškolskou výuku aplikovaných poznatků oborů psychologie a sociologie v manažerské oblasti hospodářské praxe, ale rovněž základní studijní literaturou pro manažery z různých oblastí společenského a institucionálního života. Autorský tým dřívější text nově přepracoval, rozšířil a doplnil, částečně byla změněna i struktura řazení kapitol.

Publikaci tvoří tři bloky kapitol. První blok představují úvodní dvě kapitoly charakterizující předmět manažerské psychologie a sociologie a jejich vývoj, resp. popisující metody psychologického a sociologického výzkumu.

Druhým, nejrozsáhlejším blokem jsou kapitoly 3 až 9, v nichž autoři soustředili široké, obecně poznatkové zázemí, jež zahrnuje výběr základních psychologických a sociologických témat vztahujících se k porozumění lidem, jejich interakcím a k procesům souvisejícím s jejich pracovní koexistencí.

Třetí blok (kapitoly 10 až 14) je věnován přímo manažerské činnosti a širším kontextům, v nichž je prováděna a které ji ovlivňují.

Živým a srozumitelným odborným jazykem psaný text je přístupný širokému okruhu potenciálních čtenářů a uživatelů. Teoretičtější pasáže jsou doplněny příklady, souhrny výzkumů a postřehy praktické povahy. Text oživují obrázky, grafy a tabulky, které dokládají a precizují sdělované informace a poznatky. Jednotlivé kapitoly doplňuje přehled použité literatury, který současně inspiruje čtenáře k dalšímu hlubšímu a specializovaněji zaměřenému vlastnímu studiu. Grafické zvýraznění částí textu má usnadnit orientaci v textu v případě, že čtenář použije publikaci jako studijní zdroj k systematickému porozumění dílčím tematickým celkům.

Publikace Manažerská psychologie a sociologie autorského kolektivu vedeného E. Bedrnovou, E. Jarošovou a I. Novým, která odráží odbornou profilaci autorského pracoviště, je výborným teoreticky fundovaným a prakticky užitečným dílem. Přesvědčí se o tom vysokoškolští studenti ekonomického i technického zaměření, jimž - stejně jako účastníkům studií typu MBA nebo jiných vzdělávacích programů, jejichž součástí je předmět manažerské psychologie - poslouží jako jedinečný studijní text. Přesvědčí se o tom i manažeři v praxi, jimž poslouží jako zdroj inspirace pro další práci. O její potřebnosti nelze pochybovat: svými poznatky totiž poskytuje dnešním i zítřejším vedoucím pracovníkům výraznou "konkurenční výhodu" v jejich kariérním růstu i v jejich manažerské a podnikatelské činnosti.
 
Autor: Eva Bedrnová, Eva Jarošová, Ivan Nový a kol.,
Vydal: MANAGEMENT PRESS v roce 2012, 616 stran

 
Cena: 698,00 Kč

Katalogové číslo: ALB004


Publikace již není k dispozici a nelze ji objednat


Kontakty

Institut certifikace
Svazu účetních

Vinohradská 2022/125
130 00 Praha 3

certifikace@icu-praha.cz
vzdelavani@icu-praha.cz

IČ: 00571288
DIČ: CZ00571288

Bankovní spojení
Fio banka, a.s.
číslo účtu: 2501726706/2010

Ing. Ladislav Zemánek
certifikace, vzdělávání
+420 603 153 473
zemanek@icu-praha.cz

Ing. Lucie Jantačová
vzdělávání, publikace
+420 739 245 846
jantacova@icu-praha.cz
 

Svaz účetních ČR

ICSÚ je organizační složkou
Svazu účetních ČR, z.s.