Odborné semináře a kurzy
Digitalizace v účetnictví a daních
Lektor:
Dr. Milan Vodička - daňový poradce
Cíl semináře: seznámit posluchače s aktuální situací ohledně přechodu na digitální písemnosti a komunikaci jak s orgány veřejné moci, tak i soukromoprávní. Zabývá se otázkami, kdy a jakým způsobem lze postupovat elektronicky, jak zajistit průkaznou identifikaci účastníků. Náplní jsou dále požadavky na elektronické písemnosti a doklady, jejich vystavování, zpracování a ukládání, zmíněny budou i aktuální otázky zachování věrnosti, spolehlivosti a průkaznosti digitálních písemností, ale také rizika vyplývající z používání informačních technologií.
Cílová skupina: podnikatelé, členové statutárních orgánů, účetní, ekonomové
- Konec éry papíru, nástup digitálních písemností
- Nová legislativa EU a ČR – aktuální situace i výhled do budoucna
- Právo na digitální služby – nový český zákon, přináší zásadní zlom?
- Změny a novinky v komunikaci, identifikaci, včetně BankID ad.
- Jak budeme zveřejňovat elektronickou účetní závěrku?
- Umíte zajistit požadavky kladené na digitální písemnosti?
- Elektronické ověřování údajů –co lze zjistit přes internet
- Portály MoJe daně, ePortál ČSSZ, justice.cz a další
- Digitální registry, rejstříky, výpisy, evidence
- Ukládání písemností – zajištění neměnnosti a průkaznosti
- Jak elektronicky komunikovat – datovou schránku, emailem
- Autorizovaná konverze písemnosti – z papírové do digitální formy a naopak
- Postup digitalizace účetnictví a příklad účetní směrnice
- Rizika a hrozby v oblasti IT a jak se jim vyhýbat
- Otázky, diskuse, praktické tipy
Bude-li seminář on-line, vložné bude o 50,- Kč nižší.
Používáme aplikaci Microsoft Teams. Připojit se k on-line vysílání není vůbec složité. Den před konáním obdržíte e-mail s odkazem, na který stačí kliknout. Tak se dostanete do on-line školící místnosti a můžeme začít.
Termín: 14.4.2022
Doba konání: 9:00 - 13:00 hod.
Počet hodin KPV: 4