Odborné semináře a kurzy
Konference “Digitalizace daní a účetnictví v České republice“
Komora certifikovaných účetních a Komora daňových poradců České republiky pořádají společnou konferenci na téma automatizace a digitalizace daní a účetnictví. Konference se zaměří na informace z legislativy a státní správy, zkušenosti z poradenských firem a budoucí vývoj a profesní využitelnost technologií.
Cílem konference je ve třech panelech seznámit účastníky s nejnovějšími informacemi z oblasti digitalizace státní správy, trendy a zkušenostmi v oblasti digitalizace a automatizace daňového poradenství a účetnictví a očekávaným rozvojem technologií.
Konference je možné se zúčastnit prezenčně nebo se lze připojit na dálku a sledovat živý stream.
Program
9:30 - 12:00
|
Digitalizace státní správy
Hodnocení procesu digitalizace z pohledu Finanční správy jako nejčastějšího partnera daňových poradců a účetních, pozornost bude věnována novému portálu MoJe daně a jeho dalšímu vývoji. Elektronická identita a její rozšíření doznaly řadu zásadních změn, jednou z nich je využívání bankovní identity, a to nejen v kontaktu se státní správou, ale i v soukromoprávním styku, kde se připravují další možnosti, které jsou (budou) k dispozici. Nebude chybět pohled ze soudcovské lavice, konkrétně z Nejvyššího správního soudu, který se v rámci řízení setkává s elektronickými písemnostmi a důkazy. Nemůže chybět ani vývoj a zhodnocení trendů bezpečnosti, resp. rizik, která s sebou digitalizace přináší.
Moderátor: Milan Vodička
Přednášející:
- Jiří Fojtík - náměstek ministryně financí pro sekci finanční řízení a audit, MF ČR
- Karel Šimka - soudce NSS
- Jan Blažek, předseda představenstva Bankovní identita, a.s. - "Využití BankID jako vzdáleného ověřování a digitálního podpisu ve finančnictví
|
12:00 - 13:00
|
Přestávka na oběd
|
13.00 - 15:00
|
Zkušenosti inovativních poradenských firem
Zkušenosti vybraných poradenských firem, které nejen fandí inovacím a chytrým řešením v oblasti účetnictví a daní, ale mají i praktické zkušenosti s jejich zaváděním a používáním. Digitální dokumenty a vytěžování informací je jen zlomek agendy, představena budou řešení, která automatizují daňové a účetní procesy s využitím umělé inteligence a dalších nástrojů. Příklady zefektivnění controllingu, reportingu, přípravy daňových přiznání u firem různých velikostí. Komunikace s klienty.
Moderátor: Robert Jurka
Přednášející:
- Jaroslav Beneš, Deloitte - Ředitel I CTO v oddělení Daňového poradenství I Deloitte
- Jan Zedník, EY - Associate Partner I Financial Accounting Advisory Services & Audit I EY
- Jiří Majer a Jiří Rozvařil, Accace - Founder I Member of the Board I Partner I Accace - více k příspěvku
- Tomáš Čech, ARROWS tax & accounting - Partner I ARROWS tax & accounting
- Marcela Lonková, This One - CEO I Tax Advisor I This One
- Lumir Boureanu, ETL Global - Product Group Manager I ETL Global
|
15:00 - 15:30
|
Přestávka na kávu
|
15:30 - 17:00
|
Trendy v technologiích a bezpečnosti
Informace k novým technologickým trendům a jejich přesahu do poradenských profesí včetně daňových poradců a účetních. Automatizace, robotizace, umělá inteligence, strojové učeni a bezpečnost, i tom budou diskutovat účastníci technologického panelu.
Moderátoři: Radek Neužil a Libor Vašek
Přednášející:
- Martin Cígler - CEO Solitea, a.s.
- Ladislav Mejzlík - děkan Fakulty financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické v Praze
- Tomáš Mikolov - vědec v oboru umělé inteligence
- Jana Jáčová - UOL Účetnictví
- Lenka Nováková - ředitelka pro malé a střední podniky a korporátní zákazníky, Microsoft, s.r.o.
|
Termín: 14.10. 2021
Počet hodin KPV: 6